Terms and conditions

Vilkår og Handelsbetingelser for DETT

Disse vilkår og handelsbetingelser gælder for medlemskab af DETT, deltagelse i foreningens aktiviteter, brug af vores digitale løsninger samt kommunikation mellem dig og DETT. Ved optagelse som medlem eller ved deltagelse i arrangementer accepterer du nedenstående vilkår. Foreningen henviser desuden til DETTs vedtægter, som går forud for disse vilkår og betingelser.


1. Medlemskab og gyldighed

Medlemskab af DETT etableres ved indmeldelse gennem de kanaler, foreningen stiller til rådighed. Medlemskabet er personligt og administreres i overensstemmelse med foreningens vedtægter.

Ved indmeldelse giver du samtykke til, at vi må behandle dine personoplysninger i forbindelse med administration af medlemskabet, kommunikation og drift af foreningens tilbud. Medlemskab forudsætter accept af disse vilkår samt foreningens vedtægter.


2. Nyhedsbrev

Som medlem af DETT tilmeldes du automatisk vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet fungerer som primær kommunikationskanal mellem foreningen og medlemmerne.

Nyhedsbrevet kan indeholde information om:

  • nyt indhold på hjemmesiden

  • kurser, arrangementer og aktiviteter

  • medlemsrelevant information

Vores hjemmel til at behandle din e-mailadresse i forbindelse med nyhedsbrevet er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

Vi behandler dine oplysninger, så længe du er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved framelding stopper udsendelsen. Vi gemmer det tidligere samtykke i 2 år efter seneste brug, jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning, afsnit 11.3.


3. GDPR og databeskyttelse

DETT er dataansvarlig for behandling af personoplysninger om medlemmer og deltagere i kurser eller arrangementer. Bestyrelsen er ansvarlig for databeskyttelse samt opdatering af GDPR-procedurer.

Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Dette omfatter almindelige personoplysninger, der er nødvendige for foreningens drift og kommunikation.


4. Besøg på hjemmeside

Når du besøger dett.dk, anvendes cookies for at sikre teknisk funktionalitet. Du kan læse mere i vores cookie-meddelelse.


5. Kommunikation

Vi behandler dine personoplysninger for at kunne:

  • have dig opført på behandlerlisten (hvis relevant)

  • føre dialog med dig om arrangementer, kurser eller forhold, der vedrører foreningen

  • håndtere forespørgsler, samarbejde og medlemsrelateret kommunikation

Vi behandler kun de oplysninger, du selv giver os i forbindelse med dialogen.

Oplysninger kan omfatte: navn, adresse, e-mail, telefonnummer og hjemmeside.

Hjemmel: databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Vi sletter kommunikationen, når du forlader foreningen, og eventuelle udeståender er afklaret. For kursister eller undervisere udefra slettes kommunikationen, når kurset er afsluttet, medmindre andet er aftalt.


6. Medlemmer og kursister

Vi behandler personoplysninger om medlemmer og kursister for at sikre korrekt levering af de ydelser, der er betalt for.

Det kan omfatte:

  • navn

  • adresse

  • kontaktinformationer

  • betalingsoplysninger

  • særlige aftaler

  • oplysninger nødvendige for kursusadministration

Hjemmel: databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.

For kursister eller undervisere, der ikke er medlemmer, slettes oplysningerne, når alle udeståender er afsluttet.


7. Optagelse af online møder

Nogle af vores online møder og sessioner kan blive optaget. Optagelserne kan efterfølgende gøres tilgængelige som replay i vores lukkede medlemsforum, hvor medlemmer kan se dem igen. Optagelserne indeholder kun det, der fremgår af skærmen og mikrofonen under mødet.

Deltagelse uden at blive optaget

Hvis et møde optages, kan du vælge at deltage uden at være synlig eller hørbar i optagelsen ved at:

  • slukke kameraet

  • bruge et anonymt navn

  • holde mikrofonen slukket

Aktivt samtykke ved det enkelte møde

Hvis et møde optages, bliver du informeret ved mødestart og bedt om at give samtykke til optagelsen.
Du indgår først i optagelsen, når du aktivt giver samtykke.
Hvis du ikke giver samtykke, kan du fortsat deltage anonymt som beskrevet ovenfor.


8. Bogføring

Vi skal gemme regnskabsbilag i henhold til bogføringsloven. Dette omfatter oplysninger som navn, adresse og ydelsesbeskrivelse.

Hjemmel: databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c.

Oplysninger opbevares i minimum 5 år efter regnskabsårets afslutning.


9. Videregivelse af personoplysninger

DETT videregiver ikke personoplysninger til tredjemand.


10. De registreredes rettigheder

Du har en række rettigheder efter databeskyttelsesforordningen:

  • Ret til indsigt

  • Ret til berigtigelse

  • Ret til sletning (i særlige tilfælde)

  • Ret til begrænsning af behandling

  • Ret til indsigelse

  • Ret til dataportabilitet

Ønsker du at udøve dine rettigheder, kan du kontakte foreningen.

Du kan læse mere hos Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.


11. Tilbagetrækning af samtykke

Hvis vi behandler personoplysninger på baggrund af samtykke, kan du til enhver tid trække dette tilbage. Tilbagetrækning påvirker ikke allerede udført behandling.


12. Klage til Datatilsynet

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet, www.datatilsynet.dk.


13. Henvisning til vedtægterne

Medlemskab af DETT er reguleret af foreningens vedtægter. Vedtægterne indeholder bestemmelser om:

  • foreningens formål

  • medlemskab

  • kontingent

  • bestyrelsens opgaver

  • generalforsamling

  • foreningens interne struktur

Disse vilkår og handelsbetingelser skal læses i sammenhæng med vedtægterne, som altid har forrang ved uoverensstemmelse.